Dương Thanh Hảo

Họ và tên: Dương Thanh Hảo

Chức vụ: Giảng viên

Di động: 0928731666

Email: dthao@tueba.edu.vn

Học vị: Thạc sĩ

Chức danh: Giảng viên

Địa chỉ: phường Tân Thịnh, TP Thái Nguyên

Website: https://danhgia.dec.tnu.edu.vn/mysite/giang-vien-thac-si-duong-thanh-hao

I. LÝ LỊCH SƠ LƯỢC

Họ và tên: Dương Thanh Hảo

Ngày sinh: 01/08/1990

Học vị cao nhất: Thạc sĩ

Chức danh: Giảng viên

Chức vụ: Giảng viên

Đơn vị công tác: phường Tân Thịnh, TP Thái Nguyên

Email: dthao@tueba.edu.vn

II. QUÁ TRÌNH ĐÀO TẠO

# Loại bằng Chuyên ngành Nơi đào tạo Năm tốt nghiệp Ghi chú
1 Bằng cử nhân Ngôn ngữ Anh Trường Ngoại Ngữ - ĐH Thái Nguyên 2012
2 Bằng cử nhân Sư phạm Anh Trường Ngoại ngữ - ĐH Thái Nguyên 2013
3 Thạc sĩ Thạc sĩ lý luận và phương pháp giảng dạy tiếng Anh ĐH Ngoại ngữ - ĐH Quốc Gia Hà Nội 2016

III. QUÁ TRÌNH CÔNG TÁC

Thời gian Nơi công tác Công việc đảm nhiệm Ghi chú
2013 đến nay ĐH Kinh tế & Quản trị kinh doanh - ĐHTN Giảng viên Tiếng Anh

IV. THÀNH TÍCH KHEN THƯỞNG

Chuyên ngành nghiên cứu

1. Ngôn ngữ Anh

2. Phương pháp giảng dạy Tiếng Anh

Môn học giảng dạy chính

1. Dịch - Phiên dịch - Biên dịch Tiếng Anh

Môn học giảng dạy phụ

1. Khẩu ngữ Tiếng Anh

2. Dịch thuật du lịch

3. Luyện âm Tiếng Anh

Đề tài KH&CN các cấp đã tham gia

# Tên đề tài nghiên cứu/ Lĩnh vực ứng dụng Năm hoàn thành Đề tài cấp Trách nhiệm tham gia trong đề tài
1 Giải pháp nâng cao kỹ năng nghe khi làm bài thi TOEIC cho sinh viên trường Đại học Kinh tế và Quản trị Kinh doanh 2017 Trường
2 Xây dựng hệ thống học liệu điện tử E-Learning cho học phần tiếng Anh 2 2019 Trường
3 Nâng cao năng lực tiếng Anh cho sinh viên Lào 2021 Trường

Các bài báo cáo và báo cáo khoa học trong và ngoài nước

1. ; Difficulties encountered in the TOEIC listening test by the second- year students at the University of Economics Business Administration, Thai Nguyen university; Châu Á Thái Bình Dương; ; ;

2. ; The influence of oral and written teacher feedback on students' writing; Problems of science; ; ;

3. ; Personal, contextual and professional integration of teacher identity in language teaching; Vietnam national university journal; ; ;

4. ; Reconstruction of Teachers' Professional identity: The case of secondary school teachers in Vietnam; International Journal 23 of Advance Research and Innovative Ideas in Education; ; ;

5. ; Native English teachers' construction of professional identity in an EFL context; 2019 International Graduate Research. Symposium Proceedings; Linguistics Foreign Language Educational Interdisciplinary Fields; ; ;

6. ; Xây dựng tiêu chuẩn đánh giá kết quả học tập môn bóng chuyển của sinh viên trường đại học Kinh tế & Quản trị Kinh doanh- ĐH Thái; Thiết Bị Giáo Dục; ; ;

7. ; Professional identity construction of three teachers based in community of practice in a University in Vietnam; International journal of Scientific and Research Publications; ; ;

8. ; Emotions and commitment to change in one teacher's identity; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education; ; ;

9. ; Critical Discourse Analysis Using Norman Fairclough Framework; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education; ; ;

10. ; Inflections and implications of Teachers' identity; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education; ; ;

11. ; Shaping and reshaping of new teachers' identities; International journal of Scientific research and engineering development; ; ;

12. ; Resistant and nonresistant teachers' identities; The LAFOR International Conference on Education Hawaii 2021; ; ;

13. ; The effects of motivation on English language learning; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education; ; ;

14. ; TUEBA Teachers' Perceptions of Teacher Professionalism in Thai Nguyen; International Journal of Advance Research and Innovative Ideas In Education; ; ;

15. ; The professional identity of three innovative teachers engaging in using technology; International Journal of Advance Research and Innovative Ideas In Education; ; ;

16. ; Approaches to improve English proficiency for Lao students at Thai Nguyen University of Economics and Business Administration - Vietnam; International Journal of Advance Research and Innovative ideas in Education; ; ;

17. ; Foreign language teacher identity; International Journal Of All Research Writings; ; ;